Curriculum Vitae

UTDANNING

Helse og naturvitenskap

  • Bioingeniørutdanning, Høgskolen i Ålesund

  • Videreutdanning i Medisinsk laboratorieteknologi, Høgskolen i Bergen

  • Videreutdanning i Kvalitetsforbedring i helsetjenesten, Universitetet i Bergen

Bærekraft, destinasjonsutvikling og opplevelsesdesign

  • Videreutdanning i Grønn destinasjonsutvikling, Høgskolen på Vestlandet

  • Videreutdanning i Tematiserte opplevelser, Høgskolen på Vestlandet

Bevegelse og kroppslig bevissthet

  • Yoga Teacher Training (RYT 200), Sertifisert Yyogalærer YogaWorks

  • MediYoga Kidz, yoga for barn og unge,

FAGKOMPETANSE

Helse, mikrobiologi og laboratorieteknologi

  • Solid erfaring innen mikrobiologi, immunologiske metoder og blodprøvetaking

  • Systematisk tilnærming til kvalitetssikring og pasientsikkerhet

Kvalitetsstyring og prosessforbedring

  • Etablering og ivaretaking av akkreditering, kvalitetsstyring og internkontroll

  • Erfaring med tverrfaglig samarbeid og klinisk beslutningsstøtte

Bærekraftig utvikling og systemforståelse

  • Kompetanse innen systematisk forbedring og utvikling, med bærekraft som kjerneverdi

  • Forståelse for naturens prinsipper og regenerativ utvikling

  • Erfaring med analyse og implementering av strategier for bærekraftig utvikling

Ledelse, innovasjon og prosjektledelse

  • Erfaring med oppstart, drift og utvikling av egne konsepter og virksomheter

  • Sterk på strategisk utvikling, planlegging og gjennomføring av prosjekter

  • Kompetanse innen veiledning, relasjonsledelse og teamutvikling

Erfaringssbasert læring og veiledning

  • Skaper trygge rammer for mestring og utvikling gjennom bevegelse og naturopplevelser

  • Integrerer tverrfaglige metoder for læring og transformasjon

  • Dyp forståelse for kroppens rolle i læring, helse og velvære

JOBBERFARING

Prosjektleder for bærekraftig reisemålsutvikling, Visit Fjordkysten og Sunnfjord

  • Arbeid med systematisk utvikling av destinasjoner

  • Merket for Berekraftig reisemål

  • Bærekraftsanalyser, rapportering, koordinering og rådgivning

  • Samarbeid med kommuner, næringsliv og lokale aktører

Kvalitetsleder, Mikrobiologisk avdeling, Haukeland Universitetssykehus

  • Ansvar for kvalitetsstyring og kontinuerlig forbedring av prosesser

  • Implementering av nye prosedyrer og arbeid med pasientsikkerhet

  • Veiledning av ansatte innen kvalitetssikring og laboratoriearbeid

Gründer, daglig leder og yogalærer, Flow Studio AS

  • Oppstart, drift og undervisning av yoga

  • Fokus på stressmestring, kroppsbevissthet og selvutvikling

  • Skape en trygg og inkluderende atmosfære for deltakerne

Gründer og konseptutvikler, Sjøbris Adventure AS

  • Utvikling av opplevelsesbaserte aktiviteter med naturen i sentrum

  • Samarbeid med lokale aktører for å utvikle helhetlige konsepter

  • Fokus på sosial bærekraft, fellesskap og naturnærhet

Bioingeniør, Mikrobiologisk avdeling, Haukeland Universitetssykehus

  • Arbeid med mikrobiologi, immunologiske metoder, og blodprøvetaking

  • Kvalitetssikring, analyse og rapportering

  • Tverrfaglig samarbeid med leger, sykepleiere og andre helsearbeidere

KARAKTER, EGENSKAPER OG VERDIGRUNNLAG

Personlige egenskaper

  • Omsorgsfull og trygghetsskapende: Evne til å skape gode relasjoner og trygge rom

  • Reflektert og analytisk; Helhetlig forståelse kombinert med et skarpt blikk for detaljer

  • Løsningsorientert og handlekraftig: Finner løsninger og tar initiativ

  • Fleksibel og tilpasningsdyktig: Trives med variasjon og nye utfordringer

  • Kommunikativ og lagspiller: God på samarbeid, veiledning og brobygging

Verdigrunnlag og holdning

  • Bærekraft og helhet: En dyp forståelse for sammenhengen mellom mennesker, samfunn og natur

  • Utvikling og mestring: Skape trygge rammer for vekst, både individuelt og kollektivt

  • Ansvar og relasjoner: Åpenhet, nysgjerrighet og respekt er grunnleggende verdier

  • Langsiktig tenkning: Jobber for løsninger som har varig positiv effekt

Nysgjerrighet og faglig utvikling

Flere ganger har jeg gått inn i oppgaver jeg i utgangspunktet ikke hadde formell kompetanse til, men lært det jeg trengte underveis – og mestret det. Nysgjerrighet og faglig utvikling er en viktig del av hvem jeg er, og jeg trives best når jeg kan kombinere omsorg, struktur og læring i en variert arbeidshverdag.